Tekrar

- Merhaba kızım, oturabilir miyim?
- Tabii!

Yolculuk moduna bürünmüş duruşum ve kulaklarım birden bire hazırol konumuna geçti. Gözlerimi ara ara kaydırdığım, beyaz bulutlarla kaplı gökyüzünün bir kısmı 80'lı yaşlarının baharındaki adamın yüzüne de bulaşmış olmalıydı. Otobüste karşı cinsin yanına oturmak için izin isteyen eski bir insan vardı yanımda.
Çeşitli taşıtlara, iett kartı sayesinde bedavaya bindiğini ve Aksaray'da inip Kanarya otobüsüne bineceğini tanışmamızın ikinci dakikasında benimle paylaştı. Yüzümde hafif bir gülümsemeyle söylediklerini abartılı bir kafa hareketiyle onaylıyor, ona konuşmasını şevkle sürdürebilmesi için cesaret veriyordum. Ramazan ayı münasebetiyle oruçlu olup olmadığımı sorduğunda, "hayır" cevabım onun bir nebze yüzünü buruşturmasına yol açsa da saniyeler sonra yüzüme daha dikkatli bakarak sanki az önce söylemeyi unuttuğu ve bundan dolayı utanç duyduğu "Allah kabul etsin" cümlesini dile getirdi. Birkaç kez daha İstanbul'da ücretsiz seyahet etmesine olanak tanıyan muhteşem kartından bahsettiğinde büyük bir şaşkınlıkla ne kadar şanslı olduğunu belirttim. Ancak bu şanslı olma durumu bedavaya değildi tabii, senelerce çalışmıştı. Krem rengi yeleği ve ütülü pantolonuyla eskimiş bastonundan utansa da ondan iyisini bulamadığından bahsediyordu. Hatta gözlüğü de bugün pek bir pislenmişti ama çıkarsa bulanık görecekti. Olsun dedim üzülmeyin, temizlersiniz yatmadan önce.
Ben hep böyle geç mi gidiyordum işten eve? Sorular soruyordu ama benden büyük torunları vardı, yanlış anlamamalıydım. Yok zaten, ne münasebet, yanlış anlamıyordum ki. O birazdan inip Kanarya otobüsüne binecekti, nasılsa bedavaydı otobüsler onun için. Aaa gerçekten öyle miydi? Nasıl da şaşırmıştım. 25 sene çalışmıştı iett atölyelerinde. Yoksa ben hala öğrenci miydim? Yok hayır, çalışıyordum ve işten dönüyordum. O şimdi çalıştığı yılların karşılığını alıyordu emekli maaşı ve ücretsiz gezmesine izin veren kartıyla! Ben de görecektim ileride. Sahi ya, oruçlu muydum? O da birazdan Aksaray'da inip Kanarya'ye gidecekti. Hem ben nereye gidiyordum ki?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kendimi kendimden çıkarsam sıfır kalmaz

Ay çok pis!

Falı fallanmak