Mayalanma (Arı Maya'yı anma)

Adam: "Hayatında biri var mı?" dedi. Kadın: "Kendim bile yokum ki hayatımda."
Arkadaş bir film önerdi, 'pembe' filmler izlemeye çalıştığımı söyledim. "Hıı bu aralar piskolocin penbe demek" dedi. Hayır dedim: "Pisikolojim pembe değil, işte böyle filmler izleyerek onu pembeleşinceye kadar pişiriyorum."


Fermantasyon: Fransızca fermantasyon (fermentation) sözü kimyada "Organik maddelerin bazı mikroorganizmalarca salgılanan enzimler etkisiyle uğradığı değişiklik" anlamıyla kullanılmaktadır. Sözün bu anlamı için dilimizde mayalanma karşılığı bulunmaktadır.
Sanırım bir organik madde olarak bazı mikrooooorganizmalar tarafından değişikliğe uğratılıyorum.

Gözlerimizi hiç kırpmasaydık dünya daha mı değişik olurdu?

Filmlerde neden insanlar film izleyip morallerini bozmazlar? Bu, rüya gördüğünün bilincinde olmak gibi birşey heralde. Uyuyosun, herkes oyun oynuyor sen de içindesin, ama rüya'm bu diyorsun kötü de olsa. Ayak uydurmalıyım onlara "bilinçli olarak".
Ağlayınca ateşin çıkarmış bir rivayete göre. Tanıdıklarınla da konuşmazmışsın, başkasına yazarmışsın. İçinden çıkamazmışsın, sonra bademciklerinin varlığı sinirini bozarmış. Tahmin edilemeyen zamanlarda tırnaklarının kenarındaki "parmak"larını yedin diye, otobüste akbil basarken utanırmışsın. Uyak güzelmiş, kafiye demek kadifeyi anımsatırmış. Bazı şeyleri açıklamak için kelime yokmuş ama bazısı için birkaç kelime koymuşlar önümüze, çeşit bol olsun diye. Ama olmamış. Saçmalık - bulşit!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kendimi kendimden çıkarsam sıfır kalmaz

Ay çok pis!

Falı fallanmak